Rubrieken

Totaal aantal pageviews

maandag 15 april 2013

Water Kefir

Mijn wederhelft is de hemel te rijk met zijn water kefir dat hij elke dag met zorg en toewijding toespreekt en verzorgd. Na lange research op het wereld wijde web had hij de ideale kefir sponsor gevonden ergens in een boerengat in Michigan. De lieve dame stuurde een pakje natte kefir toe en blij als een kind in de bollenwinkel heeft hij de kefir terug laten groeien en bloeien. Elke dag drinken we nu ons portie kefir water vol met bacterien die onze darmen rijkelijk koloniseren.... hopelijk tot onzere eer en glorie en gezondheid. Ik moet zeggen dat mijn andere helft goed werk levert want de bacterie kolonies groeien als kool. Waarschijnlijk omdat hij liefdevol zit te turen in de glazen bokaal als iemand die zit de genieten van zijn viskes in een aquarium. Die suggestie had ik al eens gemaakt, om er een viske in te zetten. Maar hij vindt de opborrelende bubbels wanneer hij tegen het glas tikt zo al fascinerend genoeg. En een viske zou al die bacterie slurry waarschijnlijk niet overleven.
De herkolonisatie van onze darmen veroorzaakt wat vreemde hersenspinning en griepachtige hick-ups. Maar het is voor het goede doel, dus doorslikken die kefir! Best wel lekker die zacht-zoet-zure maar toch eerder zoete smaak. Was het niet dat je in het begin wat rustig aan moet doen zou ik dit de hele dag kunnen drinken.
 Ons dagelijks bacterie-kefir brouwsel

De lange waslijst gezondheidsvoordelen kan ik samenvatten als anti-schimmel en anti-bacterieel door herkolonisatie van de darmbacterien, anti-oxidant en hermineraliseren wat de veroudering en ziekte tegen gaat (altijd meegenomen natuurlijk), stimuleren van het immuunsysteem.

Het Chinees gezegde indachtig: 'Duizend ziektes huizen in de darm' drink ik er nog eentje op mijn gezondheid!

Aangezien ons beestjes zo goed groeien kan ik desgewenst voor wie wil wat kefir over de oceaan brengen voor wie zelf wil starten met zijn eigen kolonie.

Deze link heeft heel wat nuttige informatie en recepten:

Een facebook groep over kefirkorrels, wie wil starten kan hier verse kefirkorrels krijgen of wil je zelf doneren dan kan je dit op deze groep laten weten:
Kefirkorrels Antwerpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten