Rubrieken

Totaal aantal pageviews

vrijdag 31 mei 2013

Avocado met tonijn en ananas

Na een volle reisdag ben ik gisteren vanuit Belgie, langs Amsterdam en Reykjavik, laat aangekomen in een tropisch Canada. Met Chris, als man alleen in huis is de koelkast steevast sober gevuld. Voor ontbijt konden we teruggrijpen op onze glutenvrije cereal met banaan, frambozen, amandelstukjes, goji bessen en rijstmelk, maar voor mijn lunch moest ik even rustig beraden. Mijn oog ontwaarde verse ananas in de verder wat lege koelkast, dus dat was een goeie optie want ik ben verzot op verse ananas, zolang ik hem maar niet zelf moet snijden. In Canada hebben ze gelukkig kant-en-klaar gesneden ananas in potten, dus moeilijker dan dat is het niet. Iets wat er altijd wel in huis is zijn avocado's, meestal als onderdeel van zijn smoothies. Hij heeft de smoothie-makerij naar lunch tijd verplaatst in plaats van ontbijt, maar voor mij zijn deze smoothies helaas niet langer een volwaardige optie wegens mijn galblaas perikelen. Maar niet getreurd met  een avocado kan je vele kanten op. Vandaar mijn niet- veel -in -huis- en- snel- klaar- lunch- gevulde- avocado- met- tonijn -en -ananas.

1 avocado
1 blikje tonijn
stuk verse ananas of uit blik
zeezout
citroen
1 flinke eetlepel mayonaise
een kneepje ketchup
pijpajuin

Optioneel cayenne poeder

Blik tonijn openen en het vocht afgieten.
Mengen met mayonaise, ketchup, stukjes ananas en ringetjes groene pijpajuin
Snij de avocado doormidden en ontpit
wat zeezout strooien op beide helften
een klein scheutje citroen op beide helften
Vul de helften met het tonijnmengsel
Smakelijk!


Chris maakte voor zichzelf een groene supersmoothie met water en waterkefir, banaan, Romeinse sla, spirulina, chia zaad, erwt proteine, Fo-Ti poeder en goji bessen. Ik heb er toch een paar slokken van gedronken - ik kon het niet laten.
Variaties gemaakt door Nadia P. die toestemming gaf om haar avocado's te posten :)
Avocado met zalm
Avocado met krab





Geen opmerkingen:

Een reactie posten