Rubrieken

Totaal aantal pageviews

Posts tonen met het label raw food. Alle posts tonen
Posts tonen met het label raw food. Alle posts tonen

woensdag 6 mei 2015

Paleo Choco

Een receptje van Sabine Baeyens voor melkvrije en suikervrije choco:

2 tot 3 eetlepels fijngemalen kokos
2 tot 3 eetlepels cacao poeder
8 tot 10 dadels
1 eetlepel chia zaad
scheutje vervangmelk (rijst, amandel, haver,....)
1 tot 2 eetlepels kokosolie

Alles mixen en laten opstijven in de koelkast.



zaterdag 21 juni 2014

Rauwe Bietensalade met verse munt

Het seizoen van de rode bietjes is weer aangebroken! Heerlijk! Ik heb van onze lokale boerenmarkt een verse bussel meegebracht met alvast dit slaatje in mijn hoofd. Je kan met bieten verschillende kanten op. Gekookt, gestoofd, geroosterd of rauw ik vind het allemaal even lekker. Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een rauw slaatje. Snel klaar en als je rode vingers wil vermijden werk je best met handschoenen. De verse munt leek me een frisse aanvulling op de aardse smaak van biet. En mag nu mijn tuintje juist vol staan met munt :)

Wat heb je nodig:

Afhankelijk van de hoeveel personen en de grootte van je bietjes:
Dit was voor 2 personen als bijgerecht, met medium-kleine bietjes:

  • 2 rode bieten
  • 1 kleine appel
  • zout en peper
  • citroensap
  • mayonaise (ei-vrije versie staat in het Allergievriendelijk Koken kookboek)
  • ongeveer 5-6 blaadjes verse munt
Tip: wil je mayonaise vermijden gebruik dan wat olijfolie in de plaats. Een beetje olie/vet in rauwkost maakt dat je de vitaminen beter opneemt.

Hoe maken:
  • Snij de uiteinden af en schil de bieten
  • Rasp de bieten met een grove rasp of een keukenrobot als je een grotere hoeveelheid hebt
  • Schil de appel en snij in heel kleine stukjes en voeg toe, uiteraard kleuren die rood.
  • zout en peper toevoegen
  • Voeg naar smaak mayonaise toe. Ik ben daar zelf spaarzaam mee.
  • Proef en voeg dan wat citroensap toe naar smaak
  • Snipper de verse munt heel fijn, niet te overdadig want de muntsmaak gaat dan overheersen
  • Meng en zet alles een tijdje in de koelkast zodat de smaken kunnen mengen
Tip: Stoof de bladeren van de rode biet met wat look, ui of sjalot. Zeker niet weggooien als je mooie verse bladeren hebt!!


zaterdag 19 oktober 2013

Groene Smoothie met Fo-Ti= He Shou Wu en Spirulina

Smoothies moeten rustig worden opgebouwd, zeker wanneer je superfoods toevoegt. Je lichaam moet wennen aan de plotse toevloed van nieuwe stoffen en je lichaam kan daar sterk op reageren met ontgiftingsverschijnselen, zoals hoofdpijn, duizeligheid en maag/darmproblemen. Dus neem je tijd met smoothies, wissel voldoende af en drink veel water doorheen de dag om de ontgifting te helpen.

Onze groene smoothie van vandaag:
Voor 2 grote glazen smoothie:
  • ongeveer 300 ml kefirwater
  • 1 banaan
  • 1 avocado
  • 1 volle theelepel kokosolie
  • 1 volle theelepel Fo-Ti wortel poeder (He Shou Wu)
  • 1 volle theelepel spirulina poeder (rustig aan opbouwen, lees de post over spirulina)
  • 3 theelepels erwt proteine poeder
  • 3 grote bladeren Romeinse sla
  • beetje water om te verdunnen
> Alles samen in de blender
Rustig opdrinken en goed mengen met je speeksel

Wat is Fo-Ti of He Shou Wu?
(Polygonum multiflorum)

Fo-Ti heeft een verjongend effect op de hersencellen, zenuwen en endocriene klieren.
Het stimuleert de bijnieren, dus goed bij stress.
Het heeft een ontgiftende werking op het lichaam. 
Het heeft een positief effect op het haar ( de naam He Shou Wu betekent Zwart Haar Mr. He omdat het grijs haar terug donker kan maken). 
Het heeft effect op het vetafzetting in de (slag)aders en verlaagt de cholesterol en zuivert het bloed.
Het heeft een stimulerend effect op het sexleven
Verjongend
Immuunbooster en versterkt de botten
Goed bij infertiliteit 

Bestaat ook in capsulen en thee


dinsdag 10 september 2013

Spirulina en een Spirulina Sapje

Spirulina is een blauw-groene alg dat gevonden wordt in mineraalrijke meren. Het bevat 60% aminozuren wat de bouwstenen zijn van eiwitten, dus heel goed als aanvulling voor mensen die vegan of vegetarier zijn.

Het bevat veel chlorofyl (bladgroen) en vitaminen B - het mist wel vitamine B12. 

Verder bevat het beta-caroteen  (goed voor de ogen), vitamine E, kalium, calcium, mangaan, zink, koper, ijzer, selenium en nog een aantal. 

Het bevat mucopolysacchariden wat helpt bij de groei en gezond houden van de darmflora. 

Het is gemakkelijk verteerbaar en de smaak heeft wat weg van, tja, zeewier. Dus het poeder is best te mengen met fruit of groentensap of in een smoothie.  


Het is verkrijgbaar in tabletten of capsulen of als poeder.


Best rustig aan opbouwen want het heeft een reinigend effect wat bijvoorbeeld hoofdpijn kan geven. Het wordt ook gebruikt om af te slanken maar ik ben niet zeker of dit effectief ook het geval is. 
Het zou helpen bij artritis, te hoge cholesterol, diabetes, als kankerpreventie, bij herpes en als ondersteuning van de lever, wat altijd een grote plus is in onze leverbelastende leefomgeving. 

Alsook bij allergische rhinitis, dus voor mensen met hooikoorts kan het een dankbaar hulpmiddel zijn!


Hoe innemen?

NIET 's avonds innemen want het geeft zeker een boost aan energie!!


Normale dosering voor volwassenen is 3 tot 6 tabletten per dag of 1/2 tot 1 theelepel poeder per dag. Je kan desgewenst verhogen naar 20 tabletten of 1 eetlepel per dag zodra je lichaam gewend geraakt.


Het poeder neem je best in met fruitsap, groentensap, soep of in een smoothie. De smaak is niet echt aangenaam dus het is best het te mengen met andere smaken.

Drink voldoende water om je lichaam te helpen met de ontgifting! Hoofdpijn is mogelijk doordat losgemaakte gifstoffen doorheen je lichaam circuleren.

Opmerking: Mensen met schildklierproblemen kunnen last ondervinden bij het gebruik van spirulina.


Spirulina Selder Sapje

  • 2 of 3 staken selder
  • 1 mandarijn
  • 1/8 of 1/4 theelepel spirulina poeder oplossen in wat water, de hoeveelheid hangt af hoe verdund je het wil drinken - wie al heeft opgebouwd kan uiteraard meer spirulina toevoegen
Maak je sapje in een sapcentrifuge en voeg je opgeloste spirulina toe, drink rustig op, dit is krachtvoer :)

Een uitgebreidere versie:



  • 2 of 3 staken selder
  • 1 mandarijn
  • 1 rode biet
  • paar blaadjes verse basilicum
  • 1/8 of 1/4 theelepel spirulina in water opgelost



TIP: Wie geen sapcentrifuge bij de hand heeft: Je kan elk soort sap, zoals tomaten- of wortelsap of fruitsap uit brik gebruiken.




Spirulina-selder-mandarijn sapje

dinsdag 3 september 2013

Ceviche met watermeloen en St Jacobsvruchten

Tijdens ons dagje Toronto konden we de stad niet verlaten zonder onze hongerige magen te vullen. Manlief had in een Design magazine een Latino restaurant gevonden dat hem aansprak. Hij had zitten lezen in een trendy koffiebar in het Distillery District. We waren daarnaartoe afgezakt omdat ik zin had in arts & crafts en tot mijn geluk was er nu net een mooie 'braderij' (art show) gaande in het District waar ik een boontje voor heb. Enfin, terwijl ik de kraampjes afliep waar al die handige handen hun moois aan het showen waren, had hij ondertussen uitgepuzzeld waar we gingen eten wanneer de magen gevuld moesten worden. Mannen en slenteren tussen kraampjes dat gaat nu eenmaal niet goed samen, maar geef hen iets om te jagen en dat komt dik in orde. Dus ik was vol vertrouwen over zijn keuze: Valdez, Latino Street Food in King Street ging het worden.



Om de lezer op weg te helpen in het land van Ceviche even deze uitleg:

Ceviche is een traditioneel Latijns-Amerikaans visgerecht waarbij rauwe vis gemarineerd wordt in citroen-of limoensap. Hierdoor wordt de vis gekookt door het zuur.... jawel je leest het goed. Deze bereidingswijze is zeer licht en gezond. Er zijn vele verschillende samenstellingen mogelijk. Maar er kan aan de marinade bijvoorbeeld uien, tomaten, paprika, pepers en koriander worden toegevoegd. Alle soorten witte vis, tonijn, inktvis en garnalen komen in aanmerking of zoals in mijn voorbeeld met St Jacobsvruchten.

En ik leer net van Dane S. die een jaar in Peru verblijft dat Ceviche het nationaal gerecht is van Peru! Dank je voor deze extra informatie Dane :)


Verschillende soorten Ceviche

Ons oog viel onmiddellijk op de Flight van de Ceviche als voorgerecht. Op die manier konden we al hun mogelijke combinaties die op de menukaart stonden uitproberen. Ze hadden zowaar ook een vegan versie met tofu en eentje met inkt van de inktvis (uiteraard). Maar de topper vonden we allebei die met watermeloen, hoewel die met passievrucht, mango en zeewier voor mij ook wel een toppertje was. 
Twee dagen en een stuk watermeloen dat me nog lag aan te staren later, was de keuze vlug gemaakt. Ik zou mijn eigen ceviche- a -la -Wendy in elkaar steken.

voor 3 personen als een voorgerecht:

stuk watermeloen (veel heb je niet nodig)
(100 gram) 15 tal kleine verse st jacobsvruchten
1/3 stuk komkommer
1/3 rode ui
enkele groene jalapeno stukjes (vers of uit blik - is wat pikant)
enkele blaadjes verse munt (of koriander)
flink wat citroensap
zout en peper
cayennepeper (indien je graag wat extra pikant wil)

Je kan oneindig varieren met ingredienten, dus voel je vrij om andere combinaties te maken!

Hoe maken:
  • Snij alles in heel kleine blokjes, ook de St Jacobsvruchten snij je in kleinere porties
  • Meng alles in een kom en voeg citroensap toe totdat alles zo goed als onderstaat
  • Wat peper en zout toevoegen naar smaak (eventueel wat cayenne)
  • Laat dit geheel minstens een uur in de koelkast koud worden en meng regelmatig 
  • Schep de ceviche uit de kom zodat het sap in de kom blijft 
  • Serveer in een mooi serveerschaaltje of leuk glas




 
De Ceviche met Watermeloen en St Jacobsvruchten staat klaar om gegeten te worden!

Opmerking:
Heel fris voorgerecht maar je moet wel van zuur houden om dit te apprecieren. Mensen met zeer gevoelige darmen of leaky gut raad ik dit niet aan wegens zijn mogelijk overprikkelend karakter door het zuur. 








zaterdag 13 juli 2013

Zomersalade met Miso Dressing

Na bijna 4 weken in het thuisland Belgie, met een zijstap naar Parijs met mijn jongste dochter ben ik weer in Canada aangekomen bij manlief . Niet dat het leven nu rustiger wordt! Integendeel. Twee dagen hebben we om alles in te pakken voor een 37 dagen lange tocht westwaarts en zuidwaarts doorheen Canada en de USA.
Daarom even een bescheiden blogje maken voor ons grote avontuur begint. Ik weet niet hoeveel kans ik heb op internet toegang en hoeveel animo er zal zijn om artikels te schrijven terwijl we het wilde westen afschuimen naar fossielen en dinosaurus resten. Stiefzoon Kiran is de reden waarom we deze trip aanvatten. Zijn kleine obsessie met fossielen en vooral dino's heeft als resultaat dat we hem gaan 'afzetten' in Drumheller, Alberta, zo'n slordige 3400 km van waar we wonen. Daar gaat hij 5 dagen op kamp om dinosaurus resten te gaan opgraven. En dus maken we er dan maar gelijk een 37 dagen en een 12.000 km lange tocht van, aangezien we dan toch bezig zijn...

Maar voor ons vertrek moet er ook nog gegeten worden: Een zomersalade met miso dressing, een combinatie die in mij opkwam en nog lekker is ook!

Miso Dressing voor 2 personen:

1 theelepel donkere miso pasta
2 flinke theelepels appelmoes mousseline
scheut citroensap
scheut knoflook olijf olie (gewone olijfolie kan ook met wat vers geperste knoflook)
wat zwarte peper uit de molen
wat mosterpoeder of bij gebrek wat mosterd

Meng de dressing onder de salade. Hoewel de dressing er wat 'donker' uitziet is de smaak toch bijzonder lekker.... en bijzonder gezond dankzij de miso (gefermenteerde soja)

Voor de Salade kan je alle kanten op: Mijn keuze voor 2 personen was:

1 wortel in kleine frietjes gesneden
1/4 rode paprika in stukjes
1/3 komkommer in blokjes
een halve stronk Romeinse salade
5 blaadjes verse munt in stukjes

De maaltijd bestond verder uit een koude aardappelsalade met appelstukjes, zoetzure augurkstukjes, mayonaise, verse citroenthym, zeezout en een verse ridderforel op de barbecue. 


Een High Tea in het Jacquemart-Andre Museum in Parijs - aan de allergeenrijke aardbeientaart en de lekkere courtisane thee 

vrijdag 31 mei 2013

Avocado met tonijn en ananas

Na een volle reisdag ben ik gisteren vanuit Belgie, langs Amsterdam en Reykjavik, laat aangekomen in een tropisch Canada. Met Chris, als man alleen in huis is de koelkast steevast sober gevuld. Voor ontbijt konden we teruggrijpen op onze glutenvrije cereal met banaan, frambozen, amandelstukjes, goji bessen en rijstmelk, maar voor mijn lunch moest ik even rustig beraden. Mijn oog ontwaarde verse ananas in de verder wat lege koelkast, dus dat was een goeie optie want ik ben verzot op verse ananas, zolang ik hem maar niet zelf moet snijden. In Canada hebben ze gelukkig kant-en-klaar gesneden ananas in potten, dus moeilijker dan dat is het niet. Iets wat er altijd wel in huis is zijn avocado's, meestal als onderdeel van zijn smoothies. Hij heeft de smoothie-makerij naar lunch tijd verplaatst in plaats van ontbijt, maar voor mij zijn deze smoothies helaas niet langer een volwaardige optie wegens mijn galblaas perikelen. Maar niet getreurd met  een avocado kan je vele kanten op. Vandaar mijn niet- veel -in -huis- en- snel- klaar- lunch- gevulde- avocado- met- tonijn -en -ananas.

1 avocado
1 blikje tonijn
stuk verse ananas of uit blik
zeezout
citroen
1 flinke eetlepel mayonaise
een kneepje ketchup
pijpajuin

Optioneel cayenne poeder

Blik tonijn openen en het vocht afgieten.
Mengen met mayonaise, ketchup, stukjes ananas en ringetjes groene pijpajuin
Snij de avocado doormidden en ontpit
wat zeezout strooien op beide helften
een klein scheutje citroen op beide helften
Vul de helften met het tonijnmengsel
Smakelijk!


Chris maakte voor zichzelf een groene supersmoothie met water en waterkefir, banaan, Romeinse sla, spirulina, chia zaad, erwt proteine, Fo-Ti poeder en goji bessen. Ik heb er toch een paar slokken van gedronken - ik kon het niet laten.
Variaties gemaakt door Nadia P. die toestemming gaf om haar avocado's te posten :)
Avocado met zalm
Avocado met krab





zaterdag 16 maart 2013

Ode aan mijn koffer - Raw Food Vlaszaad Crackers

Mijn koffer en ik hebben een speciale band. Al jaren transporteert ze mijn hebbe en houe tussen Canada en Belgie. Ik leef zowat uit mijn koffer en de weken dat ik 'thuis' ben in Canada verdwijnt ze even naar de logeerkamer, maar nooit ver weg. De weken dat ik in Belgie ben fungeert ze als mijn horizontale kleerkast. Maar ze begint oud te worden, mijn trouwe metgezel en hoewel er een mooie oranje klaar staat om haar te vervangen denk ik elke weer, och nog een laatste keer, ze kan het nog wel. Want voor zoveel trouwe dienst ben ik haar dankbaar en telkens ik haar op de transportband naar mij zie toekomen herkennen we elkaar als een oude vriend, gerimpeld en gehavend door het harde leven van het koffer-zijn is er een warmte van herkenning en genegenheid. Vandaar mijn kleine ode aan mijn koffer want zonder haar zou ik niet zijn waar ik nu ben.

Omdat food-bloggen ietsje moeilijker valt wanneer ik in Belgie ben omdat mijn leven eerder een kamperen en logeren is heb ik tijdens ons bezoek aan Kensington - Toronto, twee foto's genomen uit een raw food 'kook'boek. Dit was de korst van de raw food pizza die manlief gegeten heeft in Tea House Samadhi. http://www.blogto.com/cafes/samadhi-tea-house-toronto
Engelstalig weliswaar maar indien je richtlijnen nodig hebt kan je me even contacteren.





zondag 10 maart 2013

Het Nirvana van Kensington

Vandaag was het zo ver. Na drie weken hard werken in de keuken en achter mijn laptop om mijn recepten nog beter op punt te krijgen werd ik vrijgelaten. Ik mocht kiezen wat we gingen doen, echtgenoot en ik, samen, in Toronto. Waar ik naartoe wilde op deze vrije dag? Al dagen had ik liggen dromen van een bezoek aan Kensington Market en Chinatown. Twee 'wijken' die in elkaar overvloeien. Met Kensington Market als de hippy, trendy, artsy, vegan, raw food, culturele meltpot en dat laatste dan ook nog letterlijk (voor zij die niet kunnen volgen pot = weed/wiet als zoete geur uit kokervormige zelfgerolde sigaretjes). Chinatown met jawel veel Chinezen, en een andere meltpot van ongekende groenten, specerijen, vissoorten, paddestoelen en 'te raden naar voedsel'... de mix van deze twee zeer aparte wijken is het absolute Nirvana... althans voor mij!

Maar voor we aan het geur, smaak en kleurenspektakel begonnen werden we, zoals gewoonlijk, gelonkt naar Hibiscus. Een klein en zeg maar gerust wat vuil, 9 mini-tafeltjes groot paradijs voor vegan-isten.       Hun Soup & Salad Special is the thing-to-eat!
Pompoen-Gember Soep & Te Veel Om Op Te Noemen Bowl met Hemelse Gelukzaligheden en Raw Cracker


Met een gelukzalige glimlach van maagbevrediging op de mond was het tijd om Nirvana verder te verkennen. Met echtgenoot als trouwe metgezel die de wegen van zijn vrouw al lang en breed niet meer onderbreekt eens ze Nirvana betreedt.
Naast de vegan, raw en andersoortig groen denkende en etende etablisementen trokken de meer traditionele vitrines voor zekers ook mijn aandacht. De geslachte delen uitgestald waar ik ongegeneerd ook foto's van heb genomen.
Ook in Nirvana zijn ze dus niet vies van varkenspoten, onbekende vlezige delen, gelakte eend of inktvis. Het hoort nu eenmaal thuis in deze meltpot. De Chinese wijk transporteert me naar het land dat me in 2002 heeft bekoord. Het eten dat ik toen heb mogen eten was en is nog steeds het beste dat ik ooit heb gegeten. Daarom dat al die producten mij liggen aan te staren en ik mij wat hulpeloos voel omdat ik niet weet wat ze zijn - mijn Chinees is ook niet al te best - en nog minder wat er mee te doen. Voor zekers nog een volgend project dat op mij ligt te wachten. Maar de tamarinde pasta, gedroogde waterkastanjes, de kokosmelk en kokoscreme, gember en cassave brood - okay deze laatste kwam van een Caribische winkel - zijn mee vertrokken naar mijn hol, de keuken.
Met volle aandacht heb ik eveneens ongegeneerd de dames geobserveerd die verse dumplings aan het maken waren.

Een vaardigheid die ik zeker nog niet onder de knie heb, zeker niet glutenvrij. Daarom dat afkijken met momenten een zinvolle bezigheid kan zijn. Ze vonden het blijkbaar niet erg en ze waren best fier over hun vaardige handigheid.

De verse vissen die schaamteloos naakt in grote bakken lagen te wachten op klanten. In China heb ik er vele gegeten maar ik zou hier niet weten hoe er aan te beginnen, dus nam ik dan maar gewoon wat foto's totdat de tijd rijp is om een voor mij onbekende vis aan de haak te slaan en naar mijn hol te slepen. Misschien...
Inktvis
Belt Fish
Nadat mijn geur, kleur en smaakzintuigen bevredigd waren werd een andere straat ingeslagen, in het wilde weg. En in het wilde weg zei echtgenoot wil je hier misschien naar binnengaan? Oh Oh Oh... Ja Ja Ja, het was absoluut de juiste deur in Nirvana. Ik heb mijn Chris al vele malen betrapt op goeie ideeen. Zijn kleine hint had weer maar eens goede gevolgen. I love the man! Want tot mijn grote vreugde zag ik achteraan in de winkel een groot kabinet staan en een dame die kruidenmengsels aan het maken was. Nogmaals fameus ongegeneerd - dat heb ik hier in Noord-Amerika wel geleerd - stond ik haar doen en laten gade te slaan. De reuzegrote-gedroogde insecten die in de kruidenmixen gedaan werden waren daar niet vreemd aan. De Sympathieke Chinees zoals ik hem nu maar noem, vroeg of we naar iets op zoek waren. Ik gewoon enthousiast dat ik in het verleden Chinese kruiden heb gebruikt - om een ontstoken galblaas te behandelen. Wel, de dokter staat juist naast je, dus als je wil....JAAAAAAA, great, geweldig... nog niet een klein beetje blij dat ik eindelijk nog eens aan de pols gevoeld kon worden en mijn tong mocht uitsteken. Lekker spontaan ook, I love it, niks afspraken maken, gewoon binnenwandelen en gaan zitten. Nog een Jasmijn theetje aangeboden. Gewoon een uitstekend scenario!
De Goede Dokter schrijft mijn kruiden-voorschrift zodat de Kruiden Dame ze kan samenstellen


De Goede Dokter sprak amper Engels maar met handgebaren en met wat hulp van de Sympathieke Chinees werd me duidelijk gemaakt welke organen te zwak en te veel vuur hadden. Een bevestiging van mijn eigen waarnemingen maar met het grote voordeel dat ik weer lekker in mijn grote kookpot stinkende kruiden mag koken. De Kruiden Dame ging dan ook door ontelbare bokalen en schuiven om mij drie enorme porties kruiden te bereiden. Alles in verhoudingen die jarenlange studie vragen, om nog niet te spreken over de oneindige hoeveelheden kruiden, boombast, takken, mossen, insecten en zeker nog dingen-die-ik-liever-niet-weet die gekend moeten zijn door de Goede Dokter. Ik heb daar heel veel respect voor. 

De Kruiden Dame wikt en weegt
En ziet dat het goed is...
 En geleidelijk groeiden de drie bergen groter en groter....  De Goede Dokter, de Kruiden Dame en Sympathieke Chinees waren bijzonder vriendelijk, ongewoon voor Chinezen die meestal zeer gereserveerd zijn. Ze fluisterde in gebroken Engels dat ze me meer had gegeven en dat ik met deze hoeveelheid zeker 12 dagen zou toekomen. De Goede Dokter had me een supercocktail voor 3 dagen voorgeschreven volgens haar. Maar nu kon ik ze langer nemen.  De Sympathieke Chinees gaf ons ondertussen stukjes gedroogde Ginseng om te kauwen. Goed als immuniteitsbooster, voor de tanden en een slechte adem gaf hij aan als wijze raad. Hij verslikte zich wel bijna toen ik al-wel-wetend-van-niet zei dat ik de kruiden mee naar Belgie zou nemen op het vliegtuig. DO NOT TAKE THEM ON THE PLANE! zei hij met een bezorgde stem. Tja vliegen langs New York met de altijd op de loer liggende douane, dat zou inderdaad niet erg verstandig zijn.
Mijn Chinese kruiden-en-dingen mengeling
Helemaal gelukkig met deze onverwachte wending en iets dat ik al een hele tijd op mijn te doen lijstje had staan wandelden we terug richting parkeergarage. De avond was nog jong en om de Nirvana ervaring af te ronden stapten we gezwind Samadhi binnen. Ja we waren nu toch bezig om wat verlichting te brengen in ons afgelopen drukke werkschema :) De raw food & tea bar Samadhi met een jonge vrouw die met liefde en aandacht haar theetjes en eet-dingen verzorgd.
Ik ging voor de Perzik-thee, niet die met de chemische smaakstoffen uiteraard, maar van gedroogde perzikken. Chris ging voor een Raw Pizza met Boerenkool Pesto en Walnoten 'Kaas'.
De theekaart inspecteren

Raw Pizza met Boerenkool pesto en Walnoten 'kaas'
En als extraatje bood ze ons sappige gedroogde dadels met een walnoot in verborgen, afgewerkt met kokosolie...
Zeer weltevreden over deze bijzonder ontspannen dag reden we terug richting Grimsby waar ik gezwind mijn grootste pot bovenhaalde om aan het brouwen van mijn magische toverkruiden te beginnen. Mijn bezemsteel had ik al geparkeerd op de oprit.