Rubrieken

Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 maart 2013

De Lokroep van de Sirenes

Hier gaan we dan!
Om mijn lieve familie, vrienden, kennissen en geinteresseerden niet langer op de proef te stellen.

Het geknor van jullie hongerige magen zijn tot in Canada te horen. Toch niet bij de deur, een slordige 8000 km maar desalniettemin worden mijn trommelvliezen beroerd door jullie verlangende klanken. De goedheid zelve kan ik dit niet langer aanhoren en ik heb me dan maar aan een blog gewaagd.
Zo kunnen jullie toch al een beetje de grote honger stillen totdat Het Allergie Vriendelijk Kookboek in volle aanschijn zijn debuut zal maken in Oktober 2013! Ik geef toe, dat duurt nog even.

Uiteraard zal je hier geen gerechten zien verschijnen die in het kookboek staan, dan zou ik mezelf wel erg letterlijk den duvel aandoen. Maar onze schone aardbol is zo vol van overvloed en lekkere dingen dat het vast wel lukt om een gerechtje hier en daar op deze blog neer te schrijven. Allemaal in het kader van gezond en allergie vriendelijk.

Daarmee bedoelend dat de allergenen gluten en zuivel sowieso niet voorkomen. Dat zijn de twee grote no-no in ons eigen huishouden. Soja enkel in zijn gefermenteerde vorm. Eieren heel mondjesmaat, als het echt niet anders kan, maar ik ben alleszins vindingrijk om substituten te verzinnen. Noten niet echt en pindanoten echt niet, ook die zijn verbannen naar het bovenste en achterste schap van de kast wegens anafylaxis van stiefzoon. En over mais kunnen we ook nog een leuke klaagzang opzetten. Vergeet ik ook nog even sesamzaad te vermelden en suikers te beperken en dan kunnen we zo wat van start.

In het kookboek vermijd ik ze allemaal uitgezonderd voor een ei dat hier en daar onvermijdelijk zijn ei moet leggen om iets gedaan te krijgen.

Wat blijft er dan nog over hoor ik al zuchten en kreunen... Meer dan genoeg.. het is een kwestie van vindingrijk en wat voorbij de grenzen van moeders traditionele kookpot te kijken. Daar dient deze blog dan ook voor, om wat rek in de keukenkast te brengen en wat nieuwe inzichten in de kookpot te brengen.

Men weze wel gewaarschuwd een her-organisatie van de keuken is waarschijnlijk wel op handen want je hebt voor allergievriendelijk koken andere bloemsoorten, zaden en hulpmiddelen nodig die waarschijnlijk niet direct in je kasten staan.

 Ach zie het als een lente-opknapbeurt, wat spulletjes weg hier en wat nieuwe spulletjes daar, het komt wel in orde, geloof me, het is mij ook gelukt... in alle eerlijkheid als het mij lukt, lukt het jou ook!

Een eet-blog zou niet compleet zijn zonder de gekruide verhalen van de food-blogger. Ik voorspel dat deze blog dan ook zal opgesmukt worden met de nodige pikante en zoete dromen en verhalen... Wie van mijn potten wil eten kan gelijk ook naar mijn verhalen luisteren, dat is wat je doet, samen aan tafel, naar elkaar luisteren, delen en van elkaar genieten. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten