Rubrieken

Totaal aantal pageviews

woensdag 13 maart 2013

Pompoen-Pastinaak-Tomaten Soep



Wetende dat mijn Chris de pastinaak die nog in de koelkast lag te blinken toch niet zou gebruiken gedurende de weken dat ik weer in Belgie ben, bedacht ik wijs dat ik haar beter in een mooie soep kon steken waar manlief nog een aantal dagen van kan eten. De flespompoen was toch al gekocht dus de combinatie was snel gevonden. 
Wie niet van pastinaak houdt kan deze weglaten en je houdt dan een lekkere pompoensoep over.
Kurkuma heeft ook een aparte smaak en wanneer je de verse kurkuma schilt worden je vingers geel, opletten met je kleren!

1 flespompoen
1 pastinaak
1/2 (rode) ui
1 teen knoflook
1 stuk gember
1 stuk verse kurkuma
tomaten uit blik (had ik nog staan dus die zijn er mee in verdwenen)
zout naar smaak
provencaalse kruiden
schil de pastinaak met een dunschiller en snij in blokjes


Schil de flespompoen - tenzij het een biologisch gekweekte is dan kan je de schil behouden

Snij pompoen in stukken - in het laatste bolle stuk snij je de pompoenpitten en vezels uit

knoflook, gember en kurkuma schillen en in stukjes snijden
rode ui in stukken snijden 

ui, knoflook, kurkuma en gember fruiten in olijfolie








pompoen en pastinaak toevoegen en even alles samen doorroeren
de groenten net onder water zetten en 15 minuten koken, zout en kruiden toevoegen, doorroeren



Met staafmixer soep pureren, voeg nog tomaten toe naar smaak, pureer, proef en eventueel zout toevoegen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten